Componența și date de contact

Nr. d/oNumele, PrenumeleFuncțiaGradul specialContactee-mail
1.Griciuc NataliaOfiţer principalcomisar principal079402789natalia.griciuc@mai.gov.md
2.Ghereg NeleaMetodist principalfuncţionar079702945nelea.ghereg@mai.gov.md

Graficul prezentării documentației de la subdiviziunile responsabile de organizarea procesului de studiu din cadrul Academiei, spre verificare în Serviciul proiectare didactică și activitate metodică al Direcției studii și management al calității

Reglementări normative specifice serviciului proiectare didactică şi activitate metodică:

Funcții și atribuții

Structural serviciul proiectare didactică şi activitate metodică este o subdiviziune a Direcției studii și management al calității a Academiei „Ștefan cel Mare” a MAI.

Serviciul proiectare didactică şi activitate metodică are ca direcţii de bază activitatea de planificare şi organizare a procesului didactic, evaluarea şi documentarea acestuia, evidenţa şi controlul îndeplinirii activităţilor ştiinţifico-didactice şi a procedeelor de realizare a activităţii metodice, coordonarea activităţilor didactice între subdiviziunile Academiei şi acordarea sprijinului metodico-didactic în realizarea procesului instructiv-educativ.

Pentru realizarea misiunii sale, Serviciul proiectare didactică şi activitate metodică exercită următoarele atribuții de bază:

  1. Planificarea procesului instructiv și metodico-didactic, prin realizarea următoarelor acţiuni:
    • participă la elaborarea planurilor de învăţământ şi optimizarea acestora;
    • participă la organizarea şi desfăşurarea procesului metodico-didactic şi altor activităţi în Academie, în special, respectarea cerinţelor pentru elaborarea orarelor activităţilor didactice;
    • elaborează în baza planurilor de învăţământ ale Academiei calendarul universitar al procesului de studii;
    • elaborează dispoziţiile de studii pe cicluri, pe domenii de formare profesională şi pe catedre;
    • verifică concordanţa informaţiei din planificările individuale ale catedrelor cu dispoziţiile de studii;
    • elaborează graficul consecutivităţii, în baza planului de învăţământ şi a dispoziţiilor de studii;
    • întocmeşte graficul săptămânilor pare-impare, în baza graficului consecutivităţii;
    • întocmeşte orarul activităţilor didactice în baza planului de studii, dispoziţiilor de studii, şi a planificării normei didactice a catedrelor;
    • efectuează dirijarea vizând modificarea oralului activităţilor didactice.
  2. Coordonarea măsurilor de planificare şi asigurare a procesului de studii, implementarea şi promovarea politicii şi procedurilor moderne în organizarea şi desfăşurarea procesului didactic, prin realizarea următoarelor acţiuni:
    • participă la elaborarea proiectelor de regulamente, instrucţiuni, metodologii şi ordine referitoare la organizarea şi perfecţionarea procesului de asigurare a proiectării didactice şi activităţii metodice;
    • monitorizează realizarea planurilor de învăţământ şi a activităţilor ştiinţifice şi metodico-didactice şi verifică completarea documentaţiei necesare la catedre;
    • verifică procedeele de organizare şi evaluare a lucrului individual cu studenţii/audienţii, precum şi a activităţii de cercetare;
    • informează personalul didactic despre regulamentele, instrucţiunile şi actele normative ce reglementează procesul de instruire, pregăteşte materiale auxiliare necesare şi propuneri în vederea sporirii eficienţei procesului de studii;
    • participă la coordonarea procesului didactic dintre serviciul proiectare didactică şi asigurare metodică, direcţii, facultate, comandament studenţi şi catedre;
    • perfectează şi multiplică materialele ce ţin de asigurarea procesului de studii, şi anume: registre, fişe, rapoarte pentru realizarea normei ştiinţifico-didactice, graficul consecutivităţii disciplinelor, schiţe de elaborare a orarelor activităţilor didactice, planul individual de activitate a cadrelor didactice, planul de activitate a catedrelor etc.
  3. Evidenţa şi controlul îndeplinirii activităţilor ştiinţifico-didactice şi a procedeelor de realizare a activităţii metodice:
    • organizează controlul şi perfecţionarea procesului didactic în subdiviziunile Academiei;
    • analizează respectarea actelor normative cu privire la planificarea normelor didactice individuale ale personalului titular şi ale personalului didactic angajat prin cumul;
    • analizează şi coordonează distribuirea volumului anual de lucru între membrii catedrei, ţinând cont de normele didactice stabilite pentru diferite categorii de cadre didactice;
    • participă la dirijarea tuturor activităţilor didactice şi ţine la control respectarea orarului activităţilor didactice şi completarea corectă şi la timp a registrelor grupelor academice;
    • efectuează concordanţa informaţiei dintre planurile de învăţământ şi dispoziţiile de studii cu planul individual de activitate a cadrelor didactice, planul de activitate a catedrelor şi rapoartele de realizare a activităţii didactice a catedrelor;
    • analizează registrele: pentru evaluarea activităţilor didactice şi de asistări reciproce, de consultaţii, de înregistrare a tezelor de an, de licenţă, de master, de înregistrare a lucrului individual, graficele desfăşurării olimpiadelor, conferinţelor, cercurilor ştiinţifice, concursurilor de creaţie ale studenţilor etc.;
    • analizează formele şi modalităţile de evaluare aplicate în evaluările semestriale/finale, verifică numărul studenţilor participanţi la susţinerea evaluărilor semestriale/finale, orele stabilite la catedre pentru evaluările semestriale/finale şi a examenelor de licenţă, tezelor de master, de doctor, orele stabilite pentru editarea monografiilor, culegerilor ştiinţifice, suporturilor de curs, recomandărilor metodice pentru studenţi etc.;
    • monitorizează şi evaluează lunar şi anual realizarea normelor ştiinţifico-didactice de către personalul didactic şi elaborează tabele de plată, rapoarte statistice, note informative cu privire la realizarea activităţii ştiinţifico-didactice şi metodice a cadrelor didactice din Academie.

Responsabilități:

  • realizarea cu profesionalism, imparțialitate și în conformitate cu legea atribuțiile și abținerea de la orice faptă care ar prejudicia imaginea, prestigiul sau interesele Academiei;
  • respectarea normelor de conduită profesională;
  • consacrarea activității profesionale îndeplinirii cu competență, integritate și corectitudine a atribuțiilor, adoptarea unei atitudini maxim constructive și unui comportament colegial;
  • respectarea programului de muncă și utilizarea integrală și eficientă a timpului de muncă pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
  • perfecționarea continuă a abilităților profesionale;
  • menținerea ordinii și disciplinei la locul de muncă, purtarea unei ținute decente și manifestarea unui comportament corect în relațiile de serviciu.