Educație în pas cu Europa – instruire comună pentru un design curricular modern

Academia „Ștefan cel Mare” a Ministerului Afacerilor Interne, în cooperare cu Academia Estoniană de Științe ale Securității, Centrul Estonian pentru Dezvoltare Internațională (ESTDEV) și Organizația pentru Dezvoltare, Securitate și Sustenabilitate (ODSS), a desfășurat programul de instruire cu genericul „Curriculum Design According to European Higher Education Standard” (Designul curricular conform standardelor europene pentru învățământul superior) derulat în două etape.

Prima parte a instruirii, organizată online la 24 septembrie 2025, a fost dedicată membrilor comunității academice implicați în procesul de formare profesională. Sesiunile au abordat principii fundamentale ale Spațiului European al Învățământului Superior (EHEA), tendințe actuale în asigurarea calității, precum și modele curriculare specifice instituțiilor din domeniul dreptului și securității. Participanții au analizat metode moderne de proiectare a programelor de studii și de motivare a formabililor adulți, prin integrarea soluțiilor digitale în procesul educațional.

Cea de-a doua etapă, desfășurată în format fizic în perioada 7–8 octombrie 2025, a oferit o continuare practică a instruirii prin ateliere dedicate învățării în medii electronice, utilizării realității virtuale și corelării calificărilor profesionale cu dezvoltarea curriculumului. În cadrul lucrului pe grupuri, participanții au elaborat propuneri de module curriculare integrate și au definit rezultate ale învățării conform Cadrului European al Calificărilor (EQF 5/7).

Prin organizarea acestor sesiuni, Academia „Ștefan cel Mare” își reafirmă angajamentul său de a armoniza procesul educațional cu standardele europene, de a promova inovația pedagogică și de a consolida cooperarea academică internațională.

Inițiativa contribuie la dezvoltarea competențelor profesionale ale corpului didactic și la crearea unui cadru educațional modern, orientat spre calitate, performanță și adaptabilitate la cerințele societății contemporane.