În contextul provocărilor sociale tot mai complexe, promovarea inteligenței emoționale în rândul funcționarilor publici devine esențială pentru îmbunătățirea performanței și calității serviciilor oferite cetățenilor.
Astfel, la data de 6 august curent, șefa Departamentului de selectare și evaluare al Academiei „Ștefan cel Mare” a MAI, Anton Vica, a desfășurat o sesiune de instruire, la care au participat manageri din cadrul Inspectoratului Control Financiar de Stat al Ministerului Finanțelor.
Subiectul de bază abordat în cadrul instruirii a fost dezvoltarea inteligenței emoționale prin aplicarea strategiilor practice.
Prin definire, inteligența emoțională este capacitatea de a înțelege și gestiona propriile emoții și de a recunoaște și influența emoțiile altora. De aceea ea joacă un rol crucial în interacțiunile cotidiene dintre funcționarii publici și cetățeni, dar și dintre manageri și subalterni. Abilitățile profesionale precum empatia, gestionarea stresului și comunicarea eficientă, nu doar că îmbunătățesc atmosfera de lucru în cadrul colectivului, dar contribuie semnificativ la creșterea satisfacției publicului și a eficienței proceselor administrative.
Inițiativa vine să susțină colaborarea între cele două instituții vizate, pornind de la premiza că investiția în inteligența emoțională reprezintă un pas important în vederea modernizării și eficientizării serviciilor publice, contribuind, totodată, la construirea unui sistem administrativ mai empatic și adaptabil nevoilor cetățenilor.